Bio, fina och finurliga böcker och en underbar dag


Fin cykel som vi hittade vid Ringen, så ska min cykel se ut en dag!!

Jag och Gödi blev som barn igen och satt och tittade igenom massa gamla barnböcker, Pettson och Findus är bäst!!! Hahah se hur underbart uppgiven Pettson ser ut och Findus är helt söt!!

I USA är det förbjudet att:

  • Ta med ett lejon på bio i Baltimore.
  • Cykla i en pool i Kalifornien.
  • Sova på ett kylskåp i Pittsburgh.
  • Fiska i pyjamas i Chicago.
  • Knuffa en älg ur ett flygplan i Alaska.

Detta hittade jag och gödi i en backpackingbok, asså det är så typiskt USA... och min fråga är, NÄR gjordes alla dessa saker som gör det nödvändigt att det ska bli lagar!!?

Gårdagen var helt super; skolan var faktiskt rätt mysig, älskar vår nya religionlärare, sen var det en politisk debatt i aulan med Lovisa. Så glad att jag faktiskt gick, behöver bli lite mer insatt! Sedan satt jag och Lovisa och filosoferade om varför vi finns, meningen med allt, vad är heligt och massa annat.  Det finns så mycket som man kan komma fram till men som ändå inte är ett direkt svar. Tusen tankar som bara virvlar omkring i mitt huvud. En vetenskap kom fram till att universum var oändligt, men hur?? Det går inte att bevisa och ändå säger vi att det är det.
Efter skolan träffade jag fina gödi, vi köpte chailatte och tog en lite prommenad, lyssnade på paolo nutini, gungade, lästa massa fina böcker inne på akademibokhandeln eftersom det var iskallt utomhus och gick sedan på bio och såg New York I Love You. Underbar film där man får se korta händelser från människors vardag. Jag känner hur hösten är påväg nu, äntligen! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0