tankar och drömmar


Okej, klockan är 02.11 och jag kan verkligen inte sova. Har för mycket tankar och drömmar som irrar runt i huvudet som tusen moln av olika nyanser. Vad jag vill göra, vad jag måste göra, vad jag kan göra. Möjligheter. Resor. Framtiden. Tankar om personer, platser som jag vill se, drama och relationer. Det finns så många känslor och jag förstår inte hur en del kan ändras så snabbt medan andra är kvar för evigt. Hur någonting bara kan kännas helt rätt, utan att man egentligen förstår varför. Hur man klickar med människor, och bara vet det. En blick, en känsla. Att man inte kan styra sina känslor och tankar. Det är väldigt intressant egentligen. Vad allt kommer ifrån. Vem som bestämmer det. Balansen mellan vad man borde göra och vad ens hjärta dras till. Efter gymnasiet? Börja plugga och hitta ett bra jobb? Men vad är ett bra jobb, för mig, för omgivningen? Jag vet att jag vill ha möjligheten att resa och uppleva världen när jag blir äldre. Samtidigt vill jag inte stressa. Jag vill se vad som finns där ute. Testa på olika saker och träffa olika människor. Möta min inre vilja. Okej, nu ska jag försöka sova igen.

Kommentarer
Postat av: marina

Fint:) Är likadan för tillfället. Tänker på allt och inget hela tiden. Det är jobbigt.

2010-09-29 @ 10:13:58
URL: http://milojkovic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0