ett år

Det kommer alltid finnas tider då man känner sig vilsen och förvirrad, och jag tror att det kommande året kommer vara fullt av sådana ögonblick. Men jag tror att det också kommer att vara ett år fullt av nya erfarenheter. Att stå och blicka ut över en vacker plats med människor som man älskar. Människor som man delar en speciell känsla med. Om exakt tre månader befinner jag mig i Costa Ricas regnskog. Hur underligt är inte det egentligen? Kanske lyssnar till hundratals fågelarters sånger, spanar ut över vattnet där sköldpaddor och krokodiler lever. Åh vad jag längtar, men samtidigt är rädd. Fem veckor utan någon nära. Men det kommer gå bra. Det vet jag. Den känslan jag haft i kroppen om att åka på en sådan här resa lugnar mig. Åh vad jag kommer vara lycklig. Varje dag kommer vara ett äventyr, kanske inte alltid det gladaste eller enklaste men det kommer vara någonting nytt.

Mot vinter bär det av till Nya Zeeland och Australien. Det kommer bli underbart. Hur allt blir vet jag inte, men det kommer bli, det vet jag!

Vad händer sen? Vem vet hur jag tänker om ett år. Jag vill se världen. Har sagt att jag ska börja plugga men vem vet. Vill verkligen inte förlora möjligheten att ge sig ut i friheten.


Kommentarer
Postat av: Lovisa

herren i stan vad spännande! :D



<3

2011-08-04 @ 16:54:00
URL: http://midnightoverflow.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0