dröm


Costa Rica.

Så här kunde det se ut på kvällarna i Costa Rica där vi bodde. Cosmonova gånger tusen <3 Helt obeskrivlig känsla, speciellt när man stod på stranden och såg hela havet också. Saknar känslan av tital frihet och lugn som jag hade där. Det var som en dröm, tror jag aldrig har mått bättre, så långt bort från stress, internet, civilisation. Bara vara med en grupp underbara människor i en vacker miljö, omringad av häftig natur och coola djur. Kunna vakna vid hlav fem på morgonen, sätta sig på stranden och se soluppgången. Sitta ensam på en enorm strand som bara var för oss, se ett femtiotal spår sköldpaddsbarn på stranden från deras bo ner till havet och spår av jaguarer som lekt på stranden. Allt var så naturligt, så äkta.

Jag har inte berättat så mycket om vad jag tyckte om min resa. Det var HELT OTROLIGT, värt alla pengar! Alla underbara människor, all ny kunskap om ekosystemen, djurarter, utvecklingen, nationalparkens bakgrund, samarbeten med andra organisationer som också arbetar för en bättre värld. Jag tror att en av mina favoritstunder är när jag var på kanalerna i regnskogen. Sitta i en liten kanot, det enda man hör är fåglar och djur. Ser papegojor flyga över oss, en utter som sitter på en liten stock, spidermonkeys som svingar sig i träden. Allt är så vackert, säger det om och om igen, men det går liksom inte att beskriva, ens fånga på bild. Det är en sådan speciell känsla som jag är så glad att få ha varit med om.

Minnen

  • När det hade regnat konstant i typ en vecka och vi skulle på en av våra turer på stigarna i regnskogen och allt var översvämmat. Gick med vatten över knäna, gummistövlarna fyllda haha. Helt otroligt och stört komiskt och skumt!!
  • Ligga i hamocken under palmer, se ut över havet och läsa "The Hobbit".
  • Heheh taket som läckte in på två ställen över min säng när det regnade mycket och jag fick sova med en svart sopsäck över mina ben för att inte bli blöt.
  • Se sköldpaddsbebisar för första gången. Heeeeeelt underbart!! Såå småå, såå söta, såå ivriga och fulla med liv. Dock inte världskul när man såg gamar som dödade de.. naturens gång.
  • Såg en näsbjörn (coati). <3
  • Helgen i Puerto Viejo haha, heeeelt galen!!!
  • Promenader på stranden med Josefin.
  • Lära sig "the knot" och rubicscube.
  • Min och Josefins katastrofa lunch en gång som blev till dålig risotto/gröt hahah!!
  • Porridgecookies, vitlöksbrödet, oreos <3
  • Hur mycket salt, salsa och hot sauce som helst!
  • Vollyboll på stranden.
  • Alla kvällar med kortspel
  • Vakna upp på morgonen och se havets vågor, soluppgången och höra vrålapor.
  • Jag och Garrett som sjunger Beatles i köket när vi diskar.
  • Alla gånger man satt i båten i ösregn och frös, och tänkte "Vi har valt det här själva" haha!!!
  • Toms fylletatuering med texten "Just be yourself :)" (Ja han hade en smilegubbe)
  • Kristen och Rich underbara skratt.
  • Milkshaken från Buddha i Tortuguero village.
  • Kate och mina galna skumma ljud och karatekrig heheh!!!
  • Alla diskussioner om MAT!! Vad alla saknar hahha.
  • Disneylåtarna som vi ständigt gick omkring och sjöng.
  • Rich som säger "And that's about it" och sen börjar om igen.
  • Filmmys i köket när det regnar utanför och alla sitter ihopkurade och äter kakor och dricker te.
  • Alla vackra fåglar och djur.
  • Bird survey på Sierpe Viejo med vass och växter överallt vilket gjorde det omöjligt att röra sig framåt haha. Sen kom ösregnat och Benji börjar sjunga "Bella Ciao" dock lite långsamaren än denna låt och med äkta italiensk känsla haha.
  • Myggbetten....
  • BTEC

och mycket mycket mer <3

Har skapat en ny spellista som jag är kär i <3 !!!!!!!!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0