Årets märkligaste utrikesnyheter

• Harry Potter får skulden för ugglebrist

Antalet vilda ugglor minskar i Indien, vilket i sin tur beror på att allt fler köper ugglor från illegala fågelhandlare. Nu beskyller Indiens miljöminister Jairam Ramesh filmerna om Harry Potter för att bidragit till att ytterligare minska antalet ugglor i landet.

I böckerna och filmerna har Harry Potter en befjädrad vän i form av ugglan Hedwig och både filmerna och böckerna har blivit populära i Indien.

• Full ryss ville kliva av flygplan

Om man befinner sig på 10.000 meters höjd är det bra om man inte är stupfull och tror att man befinner sig på en buss. Om man sedan får för sig att man måste ta sig ur ”bussen” är det ingen höjdare.

Men det var precis vad som hände en rysk passagerare på väg från sin semester på Krimhalvön.

 

Hehehhe, dessa två tycker jag va fina! :P


Kommentarer
Postat av: linn

svar: ååhh ja jag måste måste se den. och jag älskar den artikeln, skrev själv om den för ett tag sen. ahh, jag e största nörden, men hp-nördar är hett

2011-01-24 @ 23:52:12
URL: http://grodprins.blogg.se/
Postat av: Ellie

Hahah vilka roliga!! Vart hittade du dom någonstans? <3

2011-01-25 @ 00:12:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0