Regn

Det finns olika slags regn. Jag tycker om regn, speciellt sommarregn. Man kan höra tusentals droppar börja slå mot fönsterrutan och man bara känner ett måste att springa ut och dansa och hoppa i pölar. Jag älskar såna infall, när man bara ringer en kompis som har exakt samma känsla. Man är sex år igen. Höstregn är också fint. Man går under ett paraply, håller armkrok med en vän eller bara vandra omkring och beskådar världen. Har satt på sig en mysig stor, stickad tröja som man snott från pappa, har på sig varma och vattentäta skor och en stor, fluffig halsduk oc håller värmen runt halsen. Idag var det ett annat slags regn. Egentligen inte jobbig, bara dålig tajming. Till en början, i kombination med kall vind var det som om det var vinter igen, men mot dagen kom regn och sol tillsammans och vi kunde se regnbågar lite överallt. Lite dugg bara som försvinner efter nån minut. Det gillar jag.

Såg en dansföreställning i min skola idag "relaxing", så himla bra!! Tyckte den var obehaglig i början men älskade den mot slutet. Jag får en viss känsla av dans, det är svårt att beskriva, men allt behöver inte få ord.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0