COSTA RICA, TORTUGUERO

Snart åker jag. Allt är packat och klart. Ryggsäck som väger 16 kg, wohoo!! Hahah hoppas jag inte behöver bära den allt för långt i värmen. Imorgon bitti kl 08.00 lyfter mitt plan mot först NY där jag ska mellanlanda i ca 5 timmar och sedan vidare till San José, Costa Rica. Ca 19 timmars flygresa och kommer fram till Cost Rica 20.30 lokal tid (03.30 i Sverige). Där möter någon från organisationen (GVI)upp mig och hjälper mig att komma till hostlet där jag ska sova första natten. På fredag den 4e nov möts hela gruppen (ca 15-18 personer) upp kl 08.00 för att åka med bil längst hela landet mot Tortuguero (land of turtles) Nationalpark. Sista biten kommer att nås med båt då campet ligger ca 1 timme med båt från den närmsta byn. Sedan blir det en vecka med intensivträning och plugg innan vi får gå ut i fält och börja studera och verkligen ta del av regnskogen och de vackra stränderna. Fåglar, sköldpaddor, jaguarer, apor och annat - here I come!!!! :D

Här kan ni läsa om projektet som jag ska arbeta med :)

Kommer ha tillgång till internet ungefär en gång/2 veckor och typ ingen täckning för mobilen men ska försöka skriva här så mycket jag kan.

TACK ALLA FINA SOM STÖTTAT MIG OCH PEPPAT MIG NÄR JAG BLIVIT NERVÖS!! NI BETYDER ALLT!!!! JAG ÄR REDO, OTROLIGT PIRRIGT, FÖRSTA RESAN SJÄLV MEN SKA FÖRSÖKA SE DET SOM ETT OTROLIGT ÄVENTYR OCH FÅNGA VARJE SEKUND!! TRÄFFA MÄNNISKOR FRÅN HELA VÄRLDEN, MESTADELS LITE ÄLDRE SOM FÖRHOPPNINGSVIS KAN DELA MED SIG AV SIN VISDOM HEHE!! :D

Kommer hem lagom till Lucia, ses då!! <3


Mitt hem de närmsta 5 veckorna.







Lite av de djur som jag kanske kommer få se:

river turtles, crocodiles, otters, howler monkeys, capuchin monkeys, green macaws, kingfishers, toucans, jaguar, tapir, eyelash viper, crocodile, spider monkey, frogs, bats and loooots of birds and other reptiles, insects etc!!!!!!

Kommentarer
Postat av: marina

Evelina wow! Åh! Nu har du åkt men ha det så bäst, underbart, super och fantastiskt! VIlken resa! Jag blir så avundsjuk! Vad kul för dig att det äntligen sker! :D:D:D <3

Vi får träffas när du kommer hem, jag vill höra allt! Dessutom så måste vi dra ihop det där maratonet;) <3

2011-11-03 @ 10:44:50
URL: http://milojkovic.bliogg.se
Postat av: linn

Åh Eve! Ha det så himla himla roligt nu! Jag vill också höra allt när du kommer hem! <3

2011-11-03 @ 17:41:20
Postat av: Ellie

du kommer få det bäst min lilla gosis!!! <3

2011-11-04 @ 10:56:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0