Början av någonting nytt

Nio dagar av ett nytt år. Nya saker åker konstant upp på "måste göra listan" innan vi åker. De börjar dock snart ta slut. Bankkort fixat, försäkring, CV, allt det där viktiga. Längar efter att börja packa. Färgglada klänningar och bikinis. Ligga på vita stränder, paddla i vackra nationalparker, vandra på glaciärer, se Cissi hoppa bungy jump på 134 meters höjd (hon är modig hon, jag ska stå där och fota henne har jag lovat). Har jobbat min sista dag på Myrorna, men kommer nog tillbaka så småningom när äventyren är slut. Jag gillar det jobbet, men nu behöver jag se världen. Det har hänt mycket fint, har varit på Marie Laveau och firat fina Marina som fyllde 20 år, fikat och myst massa med Cissi, träffat Elisabeth och Sofia och pratat massa i telefon med människor som får mig att skratta.

Dröm så mycket du kan, det får dig att känna dig levande



På söndag åker vi mot Nya Zeeland, första stoppet i Auckland och sedan söderut genom vacker natur och äventyr. ÅH vad jag längtar. Det kommer bli så bra. DU är den äventyrliga av oss och det behöver jag. Den som alltid får mig att le. Nästan 14 års vänskap. Vi ska tillsammans fira våra 20års dagar, vara lite deppiga att vi inte är hemma så vi kan gå till systemet nu när vi faktiskt får det, men snabbt glömma bort det då vi har hela världen under våra fötter. Kommer sakna alla här hemma såklart, alla fina vänner och min underbara familj, men de vet att jag mår bra av det här. Jag vill att alla ska följa sina drömmar, oavsett vad det är. Vet du vad det är, så finn ett sätt att göra det. Så länge du mår bra. Det behöver inte vara något stort. Världens minsta sak räcker så länge du blir lycklig av det.

Ta vara på världens magiska platser


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0